R.I.P

Idag trodde jag det skulle vara en vanlig seg och varm fredag men icke. När jag kommer till jobbet 06.30 hör jag att de pratar om Michael Jackson på Morgonpasset, varför undrar jag? När programledarna pratar om honom använder de ord som han var, han skulle....då går det upp för mig att han är död. :(

Michaels musik har sedan jag "upptäckte" honom när jag var runt 11-12 år betytt mycket för. När jag idag , ett antal år senare, lyssnar på samma låtar jag dansade och sjöng till när jag var barn så tycker jag fortfarande att hans låtar är fruktansvärt bra och jag blir fortfarande lika glad och upprymd. Michael Jackson var den första "idol" jag hade och den enda artist som har hängt med så länge i mitt liv. Jag tycker verkligen att hans musik är genialisk.

Jag tycker det är synd att han under det senaste decenniet verkade ha helt tappat kontrollen över sitt liv, det man har läst i media har ju varit allt annat än positivt. Vi kommer knappast få svar på om allt som stått i tidningen var sant eller inte, men faktum kvarstår fortfarande att han gjorde otroligt genialisk musik och att han var en sann underhållare på scenen. Så världen har verkligen förlorat en legend.

Det är svårt att blogga om det här eftersom jag har svårt att uttrycka hur jag känner i ord, de räcker liksom inte till och jag tror heller inte riktigt att jag har lyckats smälta nyheten. Kanske kommer det fler blogginlägg om MJ när det inträffat.

Den här videon tycker jag iallafall verkligen visar på vilken otrolig "performer" han var. Se och njut!
http://www.youtube.com/watch?v=cC1TTz2bMmM


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kan inte annat än hålla med! Han är ju grymmaste pop-snubben ever! Och kommer alltid att vara.

2009-06-26 @ 16:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0